mandag 11. mars 2013

Et sted jeg drar tilbake til: Granola, København

De siste seks årene har jeg reist på weekendtur til København. Derfor besøker jeg ofte de faste stedene samtidig som noe nytt oppdages hver gang. De fire siste årene har jeg spist frokost eller lunsj hver dag på Granola i bydelen Vesterbro.




Frokost serveres her hele dagen og så vidt jeg vet er dette det eneste stedet i byen med rødgrøt på menyen. En klassiker er å bestille en morgenmad-tallerken der du får egg, drikke, frukt og godt dansk brød med fantastisk ost og skinke. En annen favoritt er de gode shakene i forskjellige smaker.


Caféen ligger i lokalene til en gammel grønnsaksbutikk og hele lokalet er i 1930-talls stil. Alle detaljene er i originalmaterialer, som for eksempel innfarget glass på hyllene, hundre år gammel stripete tapet fra en antikvitetsbutikk i Frankrike og store industrilamper fra en Land Rover-fabrikk i England.

Aldri en tur til København uten å spise på Granola!

Adresse: Værnedamsvej 4, Vesterbo

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar