tirsdag 2. april 2013

Et sted jeg drar tilbake til: Michelberger Hotel, Berlin.

Noen ganger blir nesten hotellet alene en god grunn for å reise. Jeg kan egentlig ikke si det om Berlin, som er en av mine favorittbyer. En by der opplevelsene er mange. Men at Michelberger Hotel er en fin attraksjon på reisen er det ingen tvil om. Dette hotellet har jeg bodd på tre ganger siden det åpnet i 2009, og jeg skal bo der igjen med en god gjeng i juli. Konseptet som Michelberger kjører får meg til å ville reise tilbake til Berlin igjen og igjen.



Hotellet ligger i bydelen Friedrichshain, ganske tett opp til bydelen Kreuzberg og bare et lite steinkast unna deler av muren som blir kaldt Eastside Gallery. Trikk, S-Bhan og U-Bahn går fra Warschauerstrasse stasjon som ligger to minutter unna hotellet.

Dette hotellet gjør noe genialt. Hotellet har bar og restaurant i fojaeen som er oppe 24 timer i døgnet og en stor og flott bakgård også med bar. I tillegg arrangerer hotellet konserter og konseptfester i bakgården. Det er også mulig å arrangere bursdager og lignende i bakgården. De ansatte på hotellet fikser for deg. Selvom baren inne er oppe 24 timer, er det ikke støy opp til rommene. Bakgården stenges kl. 23:00. Man trenger altså ikke å være engstelig for at nattesøvnen vil bli dårlig. Folkene som eier dette hotellet har klart å skape et hotell som legger tilrette for sosialt samvær samtidig som behovet for det private etterkommes.



Så til detaljene: Fojaeen er full av lamper lagd av magasiner. Et gigantisk fuglereir, med egg i, er plassert på taket til et lite hus som står i bakgården. Når du skal spise frokost må du vise frem en liten trefjøl med ymse mat på. Korridorer er utsmykket med merkelige motiver. Rommene er meget spesielle og full av artige detaljer. Du kan blant annet velge mellom Loft og Cozy, og hjemmesiden gir en god forklaring på hvilke behov som dekkes i de ulike rommene.



Noen flere detaljer skal jeg ikke skrive om. Det morsomme med å besøke dette hotellet første gang er nemlig å bli overrasket over alle detaljene. Du får en anelse om hvordan hottellet er ved å titte litt på den snodige hjemmesiden: http://www.michelbergerhotel.com/

Sted: Michelberger Hotel, Berlin
Adresse: Warschauerstrasse 39/40, Friedrichshain

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar